T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / MERKEZ - Kütahya Nafi Güral Fen Lisesi

Dijital Sağlık Elçileri E-Twinning Projesi

*Dijital Sağlık Elçileri Projesi*

 

Bu projenin temel amacı, gençlerin dijital dünyayı bilinçli ve dengeli bir şekilde kullanmalarını teşvik etmektir. Proje kapsamında öğrenciler, *dijital okuryazarlık*, *siber güvenlik* ve *etik davranış* konularında becerilerini geliştirecek ve dijital bağımlılıkla başa çıkma yöntemleri hakkında bilgi edineceklerdir.

 

Aynı zamanda, teknoloji kullanımında *zaman yönetimi* ve *verimli alışkanlıklar* kazanmalarına yardımcı olunarak, çevrimiçi ortamda sorumluluk alma ve problem çözme yetenekleri desteklenecektir. Öğrenciler, ekran süresini dengelemeyi öğrenerek *dijital detoks teknikleri* ile kendilerini koruyabilecek ve dijital etkileri yönetme konusunda bilgi sahibi olacaklardır.

 

Bu süreçte öğrenciler, *bilginin doğruluğunu sorgulama*, *çevrimiçi güvenliği sağlama* ve *etik değerleri gözetme* gibi dijital okuryazarlık becerileri edinirken, eğitim ve sosyal yaşamda zaman yönetimini dengeleme yetkinliği kazanacaklardır. Ayrıca, dijital platformlarda *yaratıcı içerikler üretme*, *çevrimiçi iletişimde etkili olma* ve farklı kültürlerden akranlarıyla iş birliği yapma gibi becerileri geliştirerek dijital dünyanın bilinçli bireyleri haline geleceklerdir.

*Digital Health Ambassadors*

 

The primary goal of this project is to encourage young people to use digital technologies consciously and in a balanced way. Through this initiative, students will enhance their *digital literacy*, *cybersecurity*, and *ethical behavior* skills while gaining awareness of methods to combat digital addiction.

 

Additionally, the project aims to help students develop *time management* and *efficient usage habits* in technology, fostering a sense of responsibility and problem-solving abilities in both individual and group settings. Students will learn to balance screen time, apply *digital detox techniques*, and manage digital influences effectively.

 

Throughout this process, students will acquire *fact-checking skills*, ensure *online security*, and embrace *ethical conduct*, strengthening their digital literacy. They will also refine their ability to balance time between education, social life, and technology usage. Moreover, students will develop skills in *creative content production*, *analyzing digital platform effects*, *collaborating with peers from different cultures*, and *engaging in effective online communication*, transforming them into mindful individuals in the digital world.

14-06-202514-06-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.06.2025 - Güncelleme: 14.06.2025 16:49 - Görüntülenme: 27
  Beğen | 1  kişi beğendi